13-09-2014

De vakantie periode ligt al weer een tijdje achter ons en ook voor de mannen van de Moby Dick is het tweede deel van het roeiseizoen alweer in volle gang. De trainingen zijn weer hervat en geprobeerd wordt om het niveau van voor de zomerstop weer te kunnen krijgen.

Dit betekend fanatiek trainen op het mooie IJsselmeer. Mooie en lange trainingen. Zo werd er laatst nog een training gedaan naar de Flevocentrale, 21km. Want dat is wat ze nodig hebben kilometers in de armen, dat team gevoel weer krijgen.

Op naar Zwartsluis. 13 september was het dan zover de eerste wedstrijd na de vakantie, de wedstrijd was op het Zwarte water bij Zwartsluis een race over een lengte van 18.7km. Er werd gestart in Zwartsluis daarna gingen we richting Hasselt om daar na de brug te keren, hetzelfde stuk werd terug geroeid . Maar bij Zwartsluis moest men eerst nog een aantal kilometer richting Genemuiden om daimage (6)ar te keren om vandaar weer richting Zwartsluis te gaan om daar te finishen.

De Moby Dick moest zoals gewoonlijk weer als laatste starten met startnummer 28 klonk voor hun om 12:33 het startschot. Gelijk na de start moest er snelheid gemaakt worden, omdat na enkele meters al een brug was en deze moest met beide boorden geroeid genomen worden. Dit verliep allemaal vlekkeloos en eenmaal op het Zwarte water kon men in het wedstrijd tempo komen. Dit duurt bij de heren van de Moby Dick meestal even.Ze moeten eerst392AAF0F-F23D-46F7-8A4C-1E95830393C4 allemaal even warm worden en de spanning laten zakken. Ook nu was dit weer het geval. Na enkele minuten begon de snelheid te stijgen en liep richting de 12,5 en 13,0 kilometer per uur! Eindelijk, ze waren los, de jacht werd geopend en langzaam kwamen de eerste sloepen dichterbij. Een voor een werden deze ingehaald en zo kwam Hasselt dichterbij de boei werd gerond en er werd koers gezet richting Genemuiden. Nu was het belangrijk om de snelheid vast te houden, maar dit was moeilijk de heren kregen te maken met een zachte tegenwind en ondanks dat het prachtig weer was, was het toch ook wel warm. De ploeg begon wat in te zakken maar hier werd gelijk op gereageerd door de stuurman om zo toch te proberen om de snelheid erin te houden en bij vlagen lukte dat. Maar helaas de snelheid z1972F109-8B3B-44FE-8301-2838ACE68325akte weer. Weer werd de ploeg opgejut en daar steeg de snelheid weer. Maar ook deze keer was het van korte duur. De snelheid zakte naar 10,5 bij vlagen kroop de snelheid af en toe nog omhoog.Maar de stuurman wist al, een toptijd zit er deze keer niet in. Jammer. Maar ook gelijk een belangrijke les voor de ploeg, met nog twee wedstrijden te gaan weet de ploeg nu waar zij staat. Weten ze nu waar er aan gewerkt moet worden.

Was heB0A61FB4-C399-46A6-885F-CC6895650AC8t een slechte race? Nee slechte wedstrijden bestaan niet! De stuurman weet dat hij op zijn ploeg kan vertrouwen en dat iedereen die dag, die race alles geeft wat hij heeft. Voor hem zelf, maar ook voor zijn team. Dus deze dag zat er gewoon niet meer in. Is het dan slecht? Nee, dat is een uitdaging voor de stuurman en ploeg om deze twee weken er aan te werken, om zo 27 september in Makkum een betere prestatie neer te zetten.  De Moby Dick finishte in een tijd van: 1:45:32 behaalde daarmee de snelste tijd en werd 1e in hun eigen klasse, de heren klasse 1

 

A8B3F069-929E-4592-AFC0-F80840D87605

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

74 + = fiveenseventy

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.